|
recenze koncertů, nahrávek a dalších projektů našich umělců:
 CD – 2017 •  koncert – 23. 4. 2017 •  koncert – 12. 11. 2016 • koncert – 11. 11. 2016 •  koncert – 26. 4. 2015    koncert – 14. 5. 2013 •  koncert – 26. 2. 2012 •  koncert – 24. 10. 2011 •  koncert – 28. 3. 2006 CD – 28. 3. 2006 •  CD – 28. 3. 2006 •  koncert – 19. 3. 2006 •  koncert – 2. 10. 2005 •  koncert – 2. 10. 2005      koncert – 22. 6. 2005 •  koncert – 22. 6. 2005 •  koncert – 22. 6. 2005 •  CD – 2004 • CD – 2004 koncert – 30. 3. 2003 •  CD – 2002 •  CD – 2002 •  CD – 1998 •  CD – 1998 •  CD – 1998 •  CD – 27. 11. 1998 •  koncert – 5. 2. 1998 CD, Omar Rojas, Jan Škrdlík – Sanz Briz – 2017, Miroslav, Hudební rozhledy 8/2017 Komorní koncert – 23. 4. 2017, Marktredwitz Brand, Frankenpost Violoncellový recitál III. – 12. 11. 2016, Hereford, Hereford Times Violoncellový recitál II. – 11. 11. 2016, Hereford, Hereford Times Nedělní setkání s hudbou J.S.Bacha a O.Messiaena – 26. 4. 2015, Brno, MUSICOLOGICA, ISSN 1805-370X Koncert Spolku přátel hudby – 14. 5. 2013, Brno, KAM v Brně 07/08/2013 Komorní koncert – 26. 2. 2012, Fockenfeld, Der neue Tag Koncert Společnosti Bohuslava Martinů – 24. 10. 2011, Brno, KAM v Brně XII/2011 Mimořádný koncert – 28. 3. 2006, Brno, Právo Kritika CD – 28. 3. 2006, Brno, Harmonie 11/2006 Kritika CD – 28. 3. 2006, Brno, Opus musicum I/2007 Abonentní koncert – 19. 3. 2006, Konnersreuth, Der neue Tag Festival Miami – 2. 10. 2005, Miami, The Miami Herald Festival Miami – 2. 10. 2005, Miami, El Nuevo Herald Forfest 05 – 22. 6. 2005, Kroměříž, Opus musicum 4/05 Forfest 05 – 22. 6. 2005, Kroměříž, Composer, USA-Bulletin Of American Composers Forfest 05 – 22. 6. 2005, Kroměříž, Hudobný život, Bratislava CD, Česká hudba 4 století – 2004, Brno, Rozhlas CD, Česká hudba 4 století – 2004, Brno, Harmonie 11/2004 Abonentní koncert – 30. 3. 2003, Weiden, Der neue Tag Weiden CD-Bachovy suity – 2002, Brno, Opus musicum 2/2003 CD-Bachovy suity – 2002, Praha, Rozhlas CD, Janáček, Martinů, Kodály – 1998, Ostrava, Hudební rozhledy 4/1999 CD, Janáček, Martinů, Kodály – 1998, Ostrava, Harmonie 11/1999 CD, Janáček, Martinů, Kodály – 1998, Ostrava, Týdeník Rozhlas Porovnání nahrávek Kodályovy Sonáty – 27. 11. 1998, Ostrava, Harmonie 11/2003 Recenze violoncellového recitálu v Plzni – 5. 2. 1998, Plzeň, Plzeňský deník
Nahoru„…Z každého taktu je znát citlivý přístup Brněnských komorních sólistů v čele s jejich uměleckým vedoucím Pavlem Fajtlem… Recitátor Richard Wilson se oprostil od běžné civilnosti slovního projevu. Pochopil, že by byla jak proti Škrdlíkovým veršům, tak proti Rojasově hudbě… …z jeho úst zní angličtina krásná a libozvučná…“ Soubor/interpret: | Richard Wilson – recitace, Omar Rojas – kytara, Brněnští komorní sólisté | Typ akce: | CD | Recenzováno: | Omar Rojas, Jan Škrdlík | Místo akce: | Miroslav, Česká republika | Datum akce: | 2017 | Kde vyšla kritika: | Hudební rozhledy 8/2017 | Autor kritiky: | Jaroslav Someš | Datum kritiky: | 1. 8. 2017 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Nahoru„Sonátou č. 2 D dur pro violoncello a cembalo povyšuje Škrdlík úroveň vystoupení na další stupeň. V rychlých a vzdušných melodiích souzní výborně s Bébarovým cembalem při společném tanci... ...Škrdlík a Fajtl spolu při hře výborně vychází a připravují posluchačům úžasný hudební zážitek...“ Soubor/interpret: | Favel Fajtl – housle, Jan Škrdlík – violoncello, Petra Besa – piano | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Bach, Dvořák, Kodály | Místo akce: | Marktredwitz Brand, Německo | Datum akce: | 23. 4. 2017 | Kde vyšla kritika: | Frankenpost | Autor kritiky: | Matthias Kuhn | Datum kritiky: | 26. 4. 2017 | Originál článku byl psán: | německy |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Originální text Anglický překlad Nahoru„Petra klidná, nestranná, téměř netečná, jakoby hudba bez nějakého úsilí sama proudila z jejích prstů. Jan, velmi živý, reagující na každou změnu hudby, působící dojmem, že to, co hraje, prožívá znovu a znovu, jakoby poprvé.“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Petra Besa – piano | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Bach, Dvořák, Kodály | Místo akce: | Hereford, Velká Británie | Datum akce: | 12. 11. 2016 | Kde vyšla kritika: | Hereford Times | Autor kritiky: | Peter Williams | Datum kritiky: | 3. 1. 2017 | Originál článku byl psán: | anglicky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Originální text Poznámka: Jedná se o stejnou kritiku, jako na koncert 11.11.2017 taktéž v Herefordu. Nahoru„Slyšeli jsme tolik nového; a to nemluvím o známých melodiích, ale o těch součástech díla, které jsou za normálních okolností vnořené do celkové struktury a které se náhle zjeví podobně, jako je tomu v případě stromu, který bez listí dá vyniknout síle a kráse svých větévek a větví.“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Bach, Dvořák, Kodály | Místo akce: | Hereford, Velká Británie | Datum akce: | 11. 11. 2016 | Kde vyšla kritika: | Hereford Times | Autor kritiky: | Peter Williams | Datum kritiky: | 3. 1. 2017 | Originál článku byl psán: | anglicky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Originální text Poznámka: Jedná se o stejnou kritiku, jako na koncert 12.11.2017 taktéž v Herefordu. Nahoru„(Jan Škrdlík:) Vrcholem „bachovské“ první půli bylo bezesporu Preludium ze Suity č. 3 C dur pro sólové violoncello, BWV 1009 v podání Jana Škrdlíka. Virtuozní skladba s četnými kontrasty patří mezi pomyslný Olymp violoncellového repertoáru a její provádění vyžaduje zarputilost a sílu stejně jako cit pro intimitu. Škrdlík oba tyto póly dokonale sjednotil a rozezněl svůj nástroj do plného sytého zvuku, který však neubíral skladbě na zpěvnosti.
(celý soubor:) Soubor vystavěl každou větu s jedinečným výrazem odpovídajícím jejímu duchovnímu obsahu, a přesto ani jednu z nich neoddělil od celku. (…) Těleso dbalo na barvy a kontrasty s až dojemnou pečlivostí, každý jako by měl na paměti, že nesmí vyčnívat, dokud k tomu samotná hudba nedá svolení.“ Soubor/interpret: | Ensemble Messiaen, Jiří Besperát – housle, Kateřina Váchová Soukalová – klarinet, Jan Škrdlík – violoncello, Šárka Besperátová – klavír | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Bach, Messiaen | Místo akce: | Brno, Česká republika | Datum akce: | 26. 4. 2015 | Kde vyšla kritika: | MUSICOLOGICA, ISSN 1805-370X | Autor kritiky: | Petra Čtveráčková | Datum kritiky: | 5. 5. 2015 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Nahoru„(celý soubor:) …společně vytvořili večer plný kouzelného muzicírování… (Kateřina Bílková:) Sonátu C dur pro cembalo a smyčce J. A. Bendy s virtuózní bravurou a nadýchaně provedla cembalistka Kateřina Bílková… (Jan Škrdlík:) …v Koncertu č. 9 B dur G 482 pro violoncello a orchestr s výrazovým procítěním, měkkým a kulatým tónem exceloval Jan Škrdlík.“ Soubor/interpret: | Brněnští komorní sólisté, Pavel Fajtl – housle, Kateřina Bílková – cembalo, Jan Škrdlík – violoncello | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Bach, Benda, Boccherini, Dvořák | Místo akce: | Brno, Česká republika | Datum akce: | 14. 5. 2013 | Kde vyšla kritika: | KAM v Brně 07/08/2013 | Autor kritiky: | Karla Hofmannová | Datum kritiky: | 26. 6. 2013 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Nahoru„(Bach:) …VI. suita D dur BWV 1012 pro violoncello sólo Johanna Sebastiana Bacha… …byla Škrdlíkem interpretována s velkou agogikou a dynamikou. Náročnou technickou výzvu zvládl violoncellista mistrovsky, s velkým citem a krásným tónem… (Debussy:) Interpretace působivě korespondovala s obsahem… (Franck:) Ve finální větě Allegretto poco mosso oba nástroje vypjaly hráčsky melodii a nádherně spolu korespondovaly. Následovalo opět velkolepé klavírní sólo v nádherném podání Besy.“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Petra Besa – piano | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | J.S.Bach, Messiaen, Debussy, Franck | Místo akce: | Fockenfeld, Německo | Datum akce: | 26. 2. 2012 | Kde vyšla kritika: | Der neue Tag | Autor kritiky: | Christiane Zeigler | Datum kritiky: | 28. 12. 2012 | Originál článku byl psán: | německy |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Originální text Anglický překlad Nahoru„…Výkon reprezentanta české violoncellové školy Jana Škrdlíka byl pozoruhodný a přispěl k vyvrcholení večera. Skladbu interpretoval s velkou muzikálností, výbornými výrazovými prostředky, citlivostí, vnitřním klidem a pokorou k dílu Bohuslava Martinů. Výkon Jana Škrdlíka a Renaty Ardaševové byl obdivuhodný a posluchači odměnili oba umělce dlouhotrvajícím potleskem…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Renata Ardaševová – piano | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Martinů | Místo akce: | Brno, Česká republika | Datum akce: | 24. 10. 2011 | Kde vyšla kritika: | KAM v Brně XII/2011 | Autor kritiky: | Eva Šlapanská | Datum kritiky: | 28. 11. 2011 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Nahoru„Výkon Škrdlíkův je svrchovaný; nad perfektní technikou se vznáší citové zaujetí, s nímž sólista proniká do nejzazších zákoutí hrané skladby.“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Petra Besa – piano | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Beethoven, Debussy, Franck | Místo akce: | Brno, Česká republika | Datum akce: | 28. 3. 2006 | Kde vyšla kritika: | Právo | Autor kritiky: | Jan Trojan | Datum kritiky: | 4. 4. 2006 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Nahoru Na tuto akci vyšlo více kritik – viz předcházející„…spojení obrovského, nefalšovaného citového zaujetí a spolehlivé techniky přináší příjemný posluchačský zážitek… Zdá se mi, že se snad cellista pro tuto hudbu narodil… …krásným tónem disponující cellista a citlivě kooperující pianistka dostali z této hudby maximum…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Petra Besa – piano | Typ akce: | CD | Recenzováno: | Beethoven, Debussy, Franck | Místo akce: | Brno, Česká republika | Datum akce: | 28. 3. 2006 | Kde vyšla kritika: | Harmonie 11/2006 | Autor kritiky: | Luboš Stehlík | Datum kritiky: | 28. 11. 2006 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Poznámka: CD obdrželo pět H Nahoru Na tuto akci vyšlo více kritik – viz předcházející„…Souhra obou umělců je příkladná… …dávkou elegance, jakou můžeme očekávat od Středoevropanů vychovaných v německé tradici… …Celý kompaktní disk je pak pozoruhodným snímkem živého vystoupení dvou výborných hráčů a rozmnožuje poměrně skrovnou sbírku hudebních nahrávek z provenience brněnských interpretů a těles…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Petra Besa – piano | Typ akce: | CD | Recenzováno: | Beethoven, Debussy, Franck | Místo akce: | Brno, Česká republika | Datum akce: | 28. 3. 2006 | Kde vyšla kritika: | Opus musicum I/2007 | Autor kritiky: | Martin Flašar | Datum kritiky: | 20. 2. 2007 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Nahoru„…Jan Škrdlík… …stane se okamžitě živoucím centrem jedinečného světa hudby… …Stroze přísné pasáže Bachovy suity naplnil hlubokým smyslem a tónovou barevností… …Škrdlík a Besa interpretovali Beethovenovu sonátu plným, výrazným tónem navozujícím dojem symfonického zvuku… …Besa přeměnila prostý klavír v opravdu grandiózní záležitost a ohromila svým virtuózním zápalem…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Petra Besa – piano | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Bach, Beethoven, Messiaen, Franck | Místo akce: | Konnersreuth, Německo | Datum akce: | 19. 3. 2006 | Kde vyšla kritika: | Der neue Tag | Autor kritiky: | Anastasia Poscharsky-Ziegler | Datum kritiky: | 21. 3. 2006 | Originál článku byl psán: | německy |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Originální text Anglický překlad Nahoru„(Škrdlík:) …disponuje neobyčejně širokou zvukovou paletou barev a výraznou, brilantní virtuozitou ve stylu Lynna Harrella. Prodchl vážnou, ušlechtilou, volnou větu bohatým tónem navozujícím pocit temně se lesknoucí rozžhavené lávy a blýskl se smělým tempem následujícího Allegra. (orchestr:) …zvuk smyčců hladký jako hedvábí. Opravdový zápal…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Brněnští komorní sólisté | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | J.Chr.Bach – Koncert c moll, Jan Zach, Roger Boutry, Edvard Grieg | Místo akce: | Miami, USA, Florida | Datum akce: | 2. 10. 2005 | Kde vyšla kritika: | The Miami Herald | Autor kritiky: | Lawrence Budmen | Datum kritiky: | 6. 10. 2005 | Originál článku byl psán: | anglicky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Originální text Nahoru Na tuto akci vyšlo více kritik – viz předcházející„…Škrdlík se svým violoncellem způsobil opravdovou senzaci… …druhá věta… …zanechala nezapomenutelný dojem a v emotivní Škrdlíkově interpretaci si okamžitě podmanila srdce posluchačů. Toto dílo je bezpochyby jedním z triumfů souboru…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Brněnští komorní sólisté | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | J.Chr.Bach – Koncert c moll, Jan Zach, Roger Boutry, Edvard Grieg | Místo akce: | Miami, USA, Florida | Datum akce: | 2. 10. 2005 | Kde vyšla kritika: | El Nuevo Herald | Autor kritiky: | Daniel Fernández | Datum kritiky: | 5. 10. 2005 | Originál článku byl psán: | španělsky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Originální text Anglický překlad Nahoru„Skutečným festivalovým výkonem byl sólový recitál brněnského violoncellisty Jana Škrdlíka… …zazářil mj. osobitým pojetím Bachovy 3. suity… Vrcholem solorecitálu bylo skvělé provedení Kodályho Sonáty…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Bach, Kodály, Drude, Matys, Hejnar | Místo akce: | Kroměříž, Česká republika | Datum akce: | 22. 6. 2005 | Kde vyšla kritika: | Opus musicum 4/05 | Autor kritiky: | Jan Grossmann | Datum kritiky: | 14. 9. 2005 | Originál článku byl psán: | česky |
Bez podrobností Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Poznámka: Celý článek je příliš dlouhý, prosím vyhledejte si zbylý text v Opus musicum/IV/05. nebo na internetu. Verze na internetu a v časopise má nepatrné odchylky. PLNÝ TEXT V ČEŠTINĚ: Nahoru FORFEST Kroměříž 2005Skutečným festivalovým výkonem byl sólový recitál brněnského violoncellisty Jana Škrdlíka, který na poslední chvíli vystoupil s náhradním programem také za onemocnělé Švédky; v něm zazářil mj. osobitým pojetím Bachovy 3. suity pro sólové violoncello. Allegro Matthiase Drudeho zaujalo drobnými motivky řetězenými do frází zajímavých klenb, jemnými barvami, meditativními polohami i dramatickými, vášnivými gradacemi. Hudba pro violoncello II. Jiřího Matyse byla zajímavá motivickou prací, skladebnou tektonikou i uchopením frází. Líbil se mi umně vystavěný kontrast mezi zpěvnými oblouky a místy s redukovanou melodikou ve prospěch bohatší rytmiky, témbrových fines, gradací a dynamických boulí. Vrcholem solorecitálu bylo skvělé provedení Kodályho Sonáty, již netřeba přibližovat.
O vystoupení Komorního orchestru B. Martinů na závěr festivalu jsem se zmínil už v souvislosti s tvorbou D. Constantinidese pod autorovou taktovkou. Z ostatních skladeb byl až k orgiastické rituálnosti dovedený Koncert pro klavír a smyčce Henryka M. Góreckého, využívající výdobytků minimalismu s repetovanými a stále gradujícími strukturami, ale ani starší známá kompozice Josefa Adamíka Nebeské pastviny nic neztratila na svých kvalitách a výjimečnosti. Hommage a concerto grosso Roberta Hejnara pro violoncello (Jan Škrdlík) a smyčce byla něco mezi témbry, minimalismem a neostyly. Nemyslím tím však nic nepěkného. Byly to prostředky volené na jedné straně programově neovivaldiovsky, na druhé straně aby vyzněly a odlišily se gradace a příjemná koncertantní vzepětí oproti permanentní teskné meditativnosti. Ve všech skladbách večera se pod inspirativním vedením D. Constantinidese a Evžena Zámečníka představil s citem pro jednotlivé kompoziční záměry Komorní orchestr B. Martinů a v sólových partech zazářily, podobně jako v jiných skladbách na minulých Forfestech, sopranistka s jedinečným hlasovým materiálem Kristýna Valoušková z Prahy a ve strhujícím výkonu slovenská pianistka Elena Letňanová. Byl to velkolepý závěr festivalu, který nadchnul početné publikum k dlouhotrvajícímu potlesku.ANGLICKÝ PŘEKLAD: Nahoru The truly solo festival recital
The recital took place, performed by the Brno cellist Jan Skrdlik. He performed on the last minute in place of the Sweden concert (cancelled due to sudden illness in the group). He performed the Suite n. 3 for solo cello by Bach in a truly unique and original interpretation. In Matthias Drude\’s Allegro, he impressed the audience with small motives chaining into phrases with interesting arches, gentle colors, attitudes of meditation and dramatic and passionate gradations. Music for cello II by Jiri Matys had interesting motivic work, tectonic structures and well presented phrases. I especially liked the elaborate plans contrast between the sonorous curves and areas with reduced melodiousness which were replaced by rich rhythms, timbre finesse, gradations and dynamical "bulges". The highlight of the solo concert was the unique interpretation of the Sonata by Kodaly. Nahoru Na tuto akci vyšlo více kritik – viz předcházející„…skutečně festivalový sólovýkon brněnského violoncellisty Jana Škrdlíka… …zazářil mj. osobitým a naprosto unikátním pojetím Bachovy 3. suity… …vrcholem solorecitálu bylo skvělé provedení Kodályho Sonáty…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Bach, Kodály, Drude, Matys, Hejnar | Místo akce: | Kroměříž, Česká republika | Datum akce: | 22. 6. 2005 | Kde vyšla kritika: | Composer, USA-Bulletin Of American Composers | Autor kritiky: | Jan Grossmann | Datum kritiky: | 14. 9. 2005 | Originál článku byl psán: | anglicky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Originální text Poznámka: Celý článek je příliš dlouhý, prosím vyhledejte si kompletní text na internetu. Jedná se o podobný článek jako v Opus musicum. Oba články – americký a český se ale liší v některých důrazech. Nahoru Na tuto akci vyšlo více kritik – viz předcházející„…v mimoriadnom predvedení sólistu Jana Škrdlíka sa dielo páčilo aj širšiemu publiku… …interpretačným vrcholom festivalu bol violoncelista intenzívneho a objavného výrazu Jan Škrdlík… …v Bachovi sa ukázal ako invenčný interpret s novým pohľadom na staré dobyté územia. Jeho virtuozita a znalosti, citovosť a vášeň sa prejavili v obtiažnej Sonáte pre violoncelo sólo od Kódalyho…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Bach, Kodály, Drude, Matys, Hejnar | Místo akce: | Kroměříž, Česká republika | Datum akce: | 22. 6. 2005 | Kde vyšla kritika: | Hudobný život, Bratislava | Autor kritiky: | Elena Letňanová | Datum kritiky: | červenec 2005 | Originál článku byl psán: | slovensky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text ve slovenštině Anglický překlad Poznámka: Celý článek je příliš dlouhý, prosím vyhledejte si kompletní text na internetu. Tento článek i oba předcházející jsou reakcí na stejnou akci. Nahoru„Jeho nahrávky jsou tedy obohaceny psychologicky působivým fondem více než třistaletého fyzikálně-estetického interpretačního vývoje. Hudbu Bacha či Myslivečka v jeho provedení vnímáme tedy stejně tak barevně, dynamicky a výrazově bohatou a životnou jako díla Leoše Janáčka či Miloše Štědroně.“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello | Typ akce: | CD | Recenzováno: | Mysliveček, Suk, Janáček, Štědroň | Místo akce: | Brno, Česká republika | Datum akce: | 2004 | Kde vyšla kritika: | Rozhlas | Autor kritiky: | Rafael Brom | Datum kritiky: | 14. 6. 2004 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Nahoru„Muzikantské nadšenectví ještě žije a má nápady a kvalitu… …uspokojení dramaturgických nároků jde ruku v ruce s poctivě nastudovanými díly…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Brněnští komorní sólisté | Typ akce: | CD | Recenzováno: | Mysliveček, Suk, Janáček, Štědroň | Místo akce: | Brno, Česká republika | Datum akce: | 2004 | Kde vyšla kritika: | Harmonie 11/2004 | Autor kritiky: | Vlasta Reittererová | Datum kritiky: | 28. 11. 2004 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Poznámka: CD obdrželo v Harmonii 11/2004 také nejvyšší možné bodování „Tip Harmonie“ 6 ze 6 bodů a bylo vybráno do rubriky „Tip šéfredaktora“. Nahoru„Vyvážená průzračnost 1. věty Allegro con Brio byla provedena třemi hráči na smyčcové nástroje kultivovaně s precisními nasazeními a pauzami i decentně přiměřeným vedením a zdůrazněním hlasů… …cellista Jan Škrdlík se suitou G dur BWV 1007 dokázal nejen to, že zvládá spletitě obtížnou techniku, ale i to, že Bach může získat naprosto romantické rysy… …vtiskl dílu osobní pečeť. Podařilo se mu vynikajícím způsobem, že polyfonie se rozezvučela jen na jednom melodickém nástroji… …Technicky nejvyšší stránky předvedlo trio vrcholnou, rytmicky vypointovanou hrou ve 3. větě Molto vivace.“ Soubor/interpret: | Smyčcové trio Gideon, Pavel Wallinger – housle, Karel Plocek – viola, Jan Škrdlík – violoncello | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Beethoven, Bach, Haydn, Martinu, Klein | Místo akce: | Weiden, Německo | Datum akce: | 30. 3. 2003 | Kde vyšla kritika: | Der neue Tag Weiden | Autor kritiky: | Christiane Zeigler | Datum kritiky: | 1. 4. 2003 | Originál článku byl psán: | německy |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Originální text Anglický překlad Poznámka: Soubor přijal jméno „Smyčcové trio Gideon“ až o něco později, než byla vydána tato kritika. Nahoru„Obdivuji tuto nahrávku pro její klid, koncentraci, pokoru a současně naléhavost s níž neustále v dynamickém proudu meditace pokračuje… …Zachycuje vrcholný výkon violoncellisty a vytříbený interpretační názor a řád.“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello | Typ akce: | CD | Recenzováno: | Johann Sebastian Bach Suita I, III, V | Místo akce: | Brno, Česká republika | Datum akce: | 2002 | Kde vyšla kritika: | Opus musicum 2/2003 | Autor kritiky: | Miloš Štědroň | Datum kritiky: | 28. 4. 2003 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Nahoru Na tuto akci vyšlo více kritik – viz předcházející„…nejen zajímavé, ale skutečně nevšední… …otevírá nám jeho pohled pozoruhodný svět barokních reálií…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello | Typ akce: | CD | Recenzováno: | Johann Sebastian Bach Suita I, III, V | Místo akce: | Praha, Česká republika | Datum akce: | 2002 | Kde vyšla kritika: | Rozhlas | Autor kritiky: | Rafael Brom | Datum kritiky: | 27. 1. 2003 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Nahoru„…I v nejobtížnějších úsecích sólista zvládá všechna úskalí s naprostou samozřejmostí a na prvním místě zůstává hudební sdělení. Obsahově i technicky stojí interpret na výši a tak Kodályova sonáta znamená pro milovníky violoncellové hry doslova lahůdku.“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Renata Ardaševová – piano | Typ akce: | CD | Recenzováno: | Janáček, Martinů, Kodály | Místo akce: | Ostrava, Česká republika | Datum akce: | 1998 | Kde vyšla kritika: | Hudební rozhledy 4/1999 | Autor kritiky: | Ludmila Vlková | Datum kritiky: | 1. 4. 1999 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Nahoru Na tuto akci vyšlo více kritik – viz předcházející„Jeho ušlechtilý tón a kvalitní technická připravenost prolínají všechny tři skladby CD… …náročný program předkládá Jan Škrdlík s vyzrálostí i s muzikalitou… …Sólová sonáta Zoltána Kodályho je ideální příležitostí právě pro hráče typu Jana Škrdlíka… …stvrzuje jeho kvality, možnosti a perspektivy.“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Renata Ardaševová – piano | Typ akce: | CD | Recenzováno: | Janáček, Martinů, Kodály | Místo akce: | Ostrava, Česká republika | Datum akce: | 1998 | Kde vyšla kritika: | Harmonie 11/1999 | Autor kritiky: | Eva Vítová | Datum kritiky: | 1. 11. 1999 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Nahoru Na tuto akci vyšlo více kritik – viz předcházející„…vyznačuje se nejen entusiasmem hudebního mladí, ale neobyčejnou vyzrálostí projevu. Souhra obou instrumentalistů je výtečná, ve všech skladbách je zřejmý výborný rytmus se smyslem pro zvukovou barvu a muzikálnost.“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Renata Ardaševová – piano | Typ akce: | CD | Recenzováno: | Janáček, Martinů, Kodály | Místo akce: | Ostrava, Česká republika | Datum akce: | 1998 | Kde vyšla kritika: | Týdeník Rozhlas | Autor kritiky: | Eva Šlapanská | Datum kritiky: | 21. 6. 1999 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Nahoru„…snímky, Miroslava Petráše a Jana Škrdlíka… …hodně akcentují folkloristické názvuky… …mají svou tvář a linku…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík, Jiří Bárta, Miroslav Petráš – violoncello | Typ akce: | CD | Recenzováno: | Zoltán Kodály | Místo akce: | Ostrava, Česká republika | Datum akce: | 27. 11. 1998 | Kde vyšla kritika: | Harmonie 11/2003 | Autor kritiky: | Jindřich Bálek | Datum kritiky: | 7. 11. 2003 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad Poznámka: Článek je obsažnější, je recenzí CD Jiřího Bárty. Celý k dispozici v časopisu Harmonie 11/2003. Nahoru„…bezkonkurenčně krásné provedení Třetí sonáty Bohuslava Martinů… …všechny znaky interpretační dokonalosti… …Oba se tu na svých nástrojích nejen krásně rozezpívali, ale dokázali skladbu realizovat i s nesmírně bohatými barvami a přesným vystižením střídavých nálad… …jakoby neexistují žádné technické problémy…“ Soubor/interpret: | Jan Škrdlík – violoncello, Renata Ardaševová – klavír | Typ akce: | koncert | Recenzováno: | Leoš Janáček, Bohuslav Martinů, Cézar Franck | Místo akce: | Plzeň, Česká republika | Datum akce: | 5. 2. 1998 | Kde vyšla kritika: | Plzeňský deník | Autor kritiky: | jf | Datum kritiky: | 20. 2. 1998 | Originál článku byl psán: | česky |
Všechny podrobnosti Tzn. Plný text v češtině Anglický překlad
!!!CELLO.CZ – již 34 let ve službách krásné hudby!!!
| |